Welkom, u bevind zich op de website motorongeval.nl, een website voor en door lotgenoten.

General

 

Skype Me!
 
 
Wie is er nu werkelijk ziek ?
In mijn zoektocht naar deskundige hulp, ben ik veel informatie tegen gekomen. Zoals in iedere tak van sport, kom je ook hier tegenstellingen tegen. En ook hier kwam ik overal de zelfde groep van tegenstanders tegen. Het werd mij al heel snel duidelijk dat dit NIETS met medisch wetenschappelijk te maken heeft maar met persoonlijke belangen. Een van de meest merkwaardige figuren is toch wel de gynaecoloog Dr. Renckens van de Wageningen Universiteit. Als je gaat googlen op deze naam, kom je het ene na het andere verontrustende bericht tegen. In grote lijnen komt het allemaal op het zelfde neer !

Ergens moet het bij deze Dr.Renckens ooit enorm misgegaan zijn. Het tekort aan aandacht en erkenning probeerd hij kennelijk over de ruggen van vele mensen met grote problemen, te halen. Zich kennelijk niet beseffend dat hij met zijn poging om tot zelfbevrediging te komen, enorm veel mensen onnodig kwaad doet. Wat zeg ik.... het leven kapot maakt met zijn zéér slecht onderbouwde en ongenuanceerde verhalen.

Zo zou bekkeninstabiliteit, R.S.I. , postnatale depressie, chronisch vermoeidheidssyndrome, ME/CVS, Whiplash, allen vallen hem te benoemen zijn onder de term "mode ziekten".
Ondanks dat een aantal door hem genoemde ziekten, internationaal erkend zijn !

Dr.Renckens is gynaecoloog en voorzitter van de vereniging tegen de kwakzalverij.
Een prima bezigheid lijkt mij die genoeg van je vergt als je tot de beste wilt behoren !
Ik snap dan ook niet dat deze beste man meent op zo`n onverantwoorde manier buiten zijn vakgebied meent te moeten treden !

Ik verzoek hem dan ook handen af te laten van zaken waar hij geen verstand van heeft en mensen in hun waarden te laten, al zijn dat (inmiddels wel duidelijk) niet "zijn" waarden.
Want dit soort mensen geven verzekeraars alleen maar extra handreikingen om het slachtoffers nóg moeilijker te maken dan ze het al hebben !

Voor hen die niet weten waar ik het over heb, lees hier zijn introductie van "mode ziekten".

Maar om het bij zijn benaming "mode ziekte" gelijk bij de horens te vatten.......


Dr. Renckens schreef ooit een proefschrift waarin hij de regelmatige dwalingen van artsen beschrijft. Hij benoemd hier een aantal "mode" ziektes en ook het post-whiplash-syndroom hoort volgens hem toe aan dat lijstje. Zijn betoog is met name door verzekeraars met gejuig ontvangen, maar op mij komt het niet bepaald overtuigend over. Er word namelijk totaal géén rekening mee gehouden dat er voorafgaande aan de whiplash epidemie wel degelijk feitelijke veranderingen vooraf gegaan zijn!

Gordel:
Ze werd op een gegeven moment het dragen van de autogordel verplicht gesteld. Hierdoor werd voorkomen dat men niet langer meer met het hoofd tegen de voorruit zou slaan bij een achterop aanrijding.

Hoofdsteun:
Begin 80er jaren werd de auto`s standaard met hoofdsteunen uitgevoerd. De klap (zweepslag) in de rug werd welliswaar hierdoor opgevangen maar feitelijk verplaatst naar de nek. Waar eerder de meeste rug en nekwervels gezamelijk de achterwaardse klap opvingen, komt het nu aan op slechts aan op 2 à 3 wervels.

In het door verzekeraars zo liefdevol omarmde proefschrift word herhaaldelijk gesteld dat een whiplash niet kan optreden bij lage snelheid. Als voorbeeld word hier verwezen naar de botsauto`s op de kermis. Grotere kwats heb ik nog nóóit gehoord. Want naast dat je zelden een veertiger in de botsautootjes tegen zal komen, is het feit dat botsautootjes geen hoofdsteunen hebben daar verantwordelijk voor.

Auto constructies en gebruik:
Naast de hoofdsteun kwamen er ook de kleinere 3 en 5 deurs auto`s (de zogenaamde hatchback) op de markt
Om de dichter op de achter bumper zittende passagier toch voldoende veiligheid te bieden, werden deze hatchbacks voorzien van een stijvere constructie aan de achter zijde. Ten kosten van het observerende vermogen bij een aanrijding. Met name de Fiat Panda, de Volkswagen golf en de Renauld 5 waren erg in trek in die tijd. Deze auto`s hadden nagenoeg geen kreukelzone meer aan de achter zijde.

Ook kwamen er steeds meer "tweede" auto`s op de weg. Dit waren meestal de kleinere en lichtere auto`s en steeds meer vrouwen namen bezit van het wegennet. Deze twee verschijningen maakte de bestuurder nóg kwetsbaarder. Ten eerste omdat de kleinere auto`s veel makkelijker af te zetten zijn waardoor de versnelling veel groter is dan bij een zwaardere auto. De zweepslag gaat dan ook met een hogere kracht gepaart. Daar naast heeft een vrouwelijke inzittende over het algemeen een smallere nek.

Verkeersverschijnselen.
Er kwamen steeds meer auto`s op de weg en daarbij ook meer verkeers hulpmiddelen. Was er midden zeventigger jaren nog amper een stoplicht te vinden. Nu staan zowat op iedere hoek van de straat. Ze hebben het aantal frontale en zijdelinkse aanrijdingen vermindert maar het aantal aanrijdingen van achteren drastisch verhoogt.
Daar naast kregen we te maken met een drastische toename van verkeersdeelnemers en dus ook van files. Deze verhoogde het aantal achterop rijdingen ook enorm.

Belangrijkste invloeden:
De aller belangrijkste invloeden zijn uiteraard in heel het proefschrift niet aan de orde geweest.
NL: Het feit dat men als patiënt op een bepaald moment zo ziek word van al de valse veroordelingen en aantijgingen dat veel patiënten er op een gegeven moment liever voor kiezen om 4x in de maand een solicitatiebrief te schrijven, waardoor ze uiteindelijk wél rust gegunt word om hun leven zo in te richten dat het wél een beetje leefbaar word. Momenteel is dát pas écht een mode verschijnsel geworden, het hersteld verklaren van mensen die absoluut NIET in staat zijn om te werken !!

Eindconclusie:
Het verschijnsel Whiplash kwam dus in de "mode" omdat steeds meer mensen letsel op liepen door achteraanrijdingen door hier boven genoemde oorzaken! Daar naast had de medische sector geen enkel antwoord op de persisterende pijnklachten en adviseerde zelfs totaal verkeerde behandelingen.

Whiplash is dus niet zomaar weg te schrijven als een "mode" verschijnsel.
Het is ook zéér onterecht om de schuld van de stijgende aantalle schadeclaims, neer te leggen bij geld beluste advocaten.

Dat de medische wetenschap (nog) geen antwoorden heeft voor de whiplash patiënten. neemt niet weg dat ze hun probleem óók nog eens bij de patiënt neer mogen leggen. Als patiënt heb je al genoeg om mee bezig te zijn. nl. het vinden van een oplossing om tot een verhoogt leef genot te komen.

Bovendien twijfel ik of er óóit wel een oplossing gevonden word omdat de medici wederom masaal met grote getalen de verkeerde richting op staan te kijken en hun kostbare tijd verdoen met verwijten ipv het zoeken naar middelen waar een patiënt zelf ook werkelijk iets heeft !

Tegen mensen als Dr. Renckens kan ik enkel zeggen; schoenmaker blijf bij je leest,
en zorg voor een goed en eerlijk product !


Dat overigens niet alleen patiënten maar ook diverse artsen fel gekant zijn tegen de uitlatingen van Dr.Renckens kunt u hier lezen
 
Laatste Update: 1 juli 2011

NEW NEW NEW

Mijn laatste nieuwe initiatief is WikiTotall. In deze wiki zullen uiteindelijk een aantal onderwerpen komen welke betrekking hebben op mijn eigen websites. In de eerste plaats om mijn huidige websites overzichtelijk te houden maar tevens ook om nóg meer informatie op een duidelijke manier over te brengen.

Whiplash Lotgenoten

Na een periode van bezinning, heb ik op 8 aug. 2008, besloten om het beheer van whiplashinformatie.nl geheel over te nemen. Om het voortbestaan van deze lotgenoten site óók voor de toekomst te kunnen blijven garanderen !

Onder de loep genomen !

Onder de loep ! Hier zijn acties / reacties te lezen van z.g. professionals. Noem het vreemd, absurd, crimineel of hoe je maar wilt. Feit is dat het genoeg zegt over de huidige maatschappij waar in we leven !

 

Copyright motorongeval.nl 2009. All Rights Reserved.
design and co-established by: modern-designer.nl